LNG & Waterstof

Laatste reactie 30/07/2019 10:42 door Harm
· Markeren als ongelezen
Cor Bergshoeff 11 maanden geleden geplaatst
Zijn er al mensen die deze sector monitoren?
Ik heb een aandeel op het oog (Awilco LNG) welke nog net geen koopsignaal heeft, maar wel in een serieus stijgende lijn zit.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken!
Cor Bergshoeff 1 jaar geleden geplaatst
* UPDATE* 
Via mijn werk heb van dichtbij te maken met LNG installaties, en merk dat de vraag vanuit de transport sector steeds groter wordt. 
Voorbeeld: http://www.logistiek.nl/distributie/nieuws/2017/10/iveco-sluit-grootste-lng-deal-ooit-101159526

Dus heb ik gisteren besloten om toch bij Awilco LNG in te stappen.
Cor Bergshoeff 1 jaar geleden geplaatst
En wat denkje... Koopsignaal !! ?
Harm van Wijk 1 jaar geleden geplaatst
Dank je wel @corbergshoeff​. 

Komt dat koopsignaal nu omdat jij groot bent ingestapt? ;-)

Overigens zakte de koers blijkbaar weer iets terug, waardoor het koopsignaal op slotbasis van de week weer in ingetrokken.

Volgende week beter?
Cor Bergshoeff 1 jaar geleden geplaatst
Geen dank @harmvanwijk​ .

Haha, dat denk ik niet, maar wie weet! Er gaan geen echt grote aantallen in om.

Ik zag idd dat hij later weer iets terug zakte, we zullen wel zien hoe het loopt, ik hou hem strak in de gaten en heb er een stop-loss op staan dus dat komt wel goed!

Fijne dagen!
Harm van Wijk 4 maanden geleden geplaatst
Het wil helaas nog niet echt met Awilco  :-(
Harm van Wijk 1 maand geleden geplaatst
Big Oil's achtertuin heeft ineens 'n hydrogenstation...

Het heeft absoluut geen media-aandacht gekregen. En toch is het voor hydrogenbeleggers heel belangrijk.

ADP heeft in Saudi-Arabië een hydrogen laadstation geïnstalleerd. Het laadstation zal beginnen met zes Toyota Mirai wagens, in samenwerking met Saudi Aramco.

Het hele project is neergezet om de potentie van hydrogen in de regio te demonstreren. Wat gezien mag worden als een grote doorbraak, omdat we het hier hebben over de achtertuin van Big Oil.

En in dat licht bezien, is het ook interessant om eens te kijken naar onderstaande video van Shell, waarin de oliegigant het interview opent met het volgende: 'We denken dat Hydrogen in de toekomst belangrijk gaat worden'.

'Hydrogen zal in de toekomst een veel grotere rol spelen en in de komende tien jaar zal de tijd voor Hydrogen komen'.

https://www.cnbc.com/video/2019/07/05/shell-says-the-time-of-hydrogen-is-coming-in-the-next-10-years.html

Het zijn dit soort berichten, waar je als hydrogenbelegger van mag smullen. Grote oliereuzen (en olielanden) die openlijk openstaan voor Hydrogen en daar op inzetten, geeft aan wat wij al maanden roepen: de tijd om in Hydrogen te zitten, is aangebroken.

Onze selectielijst heeft dan ook een flink paar vleugels gekregen, waarbij het gemiddelde resultaat nu op 52% staat.

Met andere woorden: wie onze tips (8 stuks in totaal) heeft gevolgd, met bijvoorbeeld 2.000 euro per positie, staat nu al 8.320 euro in de plus.

En dat is niet in een paar jaar, maar in een paar maanden tijd.

Voor Hydrogen, hebben we de thesis al vaak besproken. Beleggers waren een paar jaar geleden helemaal 'hot' op hydrogenaandelen. Om die vervolgens links te laten liggen, nadat de resultaten uitbleven.

Nu zijn de resultaten daar, maar zijn beleggers niet mee.

Daarom zien wij deze resultaten ook pas als het begin van iets moois. Want ook schrijven wij er veelvuldig over, is dit nog lang geen sector die de mainstream-belegger heeft bereikt.

Iets wat in onze optiek nog voor een gigantische boost zal gaan zorgen.

BeursBrink
Harm van Wijk 1 maand geleden geplaatst
Als je denkt aan de hydrogen, dank denken we al snel aan Azië. Logisch ook, omdat de markt voor elektrische en waterstofbussen zich tot voor kort voornamelijk situeerde in China.

Met de enorme ambities van het land, om in 2030 maar liefst 1 miljoen brandstofcelvoertuigen op de weg te hebben, zien we China al snel als het mekka van Hydrogen.

Maar ook in de rest van de regio wordt hard gewerkt aan een hydrogen-economie. Denk bijvoorbeeld aan Zuid-Korea, met hun roadmap voor 2040:


Om dat eens kort samen te vatten: in Azië wordt al gerekend met serieuze hoeveelheden, terwijl we in Europa in veel landen nog werken met eenheden.

Die situatie is bijzonder, omdat er in Europa best wat interessante hydrogenspelers zijn.

Toch legt Europa het momenteel flink af tegen Azië, als het gaat om de hydrogenontwikkeling. Al komt daar langzaam verandering in...

Afgelopen week toonde aan dat er ook bij ons een kantelpunt in aantocht kan zijn. Wie het nieuws een beetje volgt, ziet namelijk dat er steeds meer 'grotere' orders vallen.

De Nederlandse operator Qbuzz plaatste een order van 20 fuelcell bussen bij het Belgische Van Hool, de op één na grootste bestelling voor de busbouwer die tot nu toe 131 waterstof bussen leverde of in productie heeft.  

Shell zal de laadinfrastructuur voorzien voor deze bussen die eind 2020 in Groningen en Drenthe zullen rijden.

Het Schotse Aberdeen plaatste enkele dagen eerder een bestelling voor 15 fuel cell dubbeldek bussen. De afgelopen jaren nam Aberdeen al druppelsgewijs 10 bussen in gebruik en dat kon hen blijkbaar overtuigen om een volgende stap te zetten.

Deze aankondigingen komen er nog geen 2 maanden nadat het H2Bus Consortium werd opgericht met als doel 1.000 fuel cell elektrische bussen op de Europese wegen te laten rijden. 

Samen met het JIVE funding programma dat al 291 bussen in zijn planning heeft zullen er binnen enkele jaren dus minstens bijna 1.300 van deze bussen extra in Europa rondrijden.

Het H2Bus Consortium wil met het over Europa verspreiden van de 1.000 fuel cell elektrische bussen en de bijhorende laadinfrastructuur komen tot een concurrentiële kostprijs van 375.000 euro per bus.


Dit past prima in het plaatje wat wij al voor onze beleggers hebben geschetst: de hydrogensector zal zijn plekje op het toneel opeisen, door vooral goed te integreren in de (zakelijke) transportwereld.

Voor grootvervoer en transport, zijn elektrische auto's helemaal niet handig. Gelet op de oplaadtijd en beperkte actieradius. Voordelen die hydrogenvoertuigen wél hebben.

We zien nu dus langzaam maar zeker een situatie ontstaan waarin partijen elkaar actief opzoeken (vormen van consortium) om de kansen voor de hydrogenmarkt te benutten. 

Merk op, dat dit vaak gepaard gaat met grote samenwerkingsovereenkomsten. Wat ons aangeeft: de wil om te innoveren is er. En daarmee lijkt Europa ook China te willen volgen. Wat natuurlijk prachtig nieuws is voor de Europese spelers in onze selectielijst. 


Met vriendelijke groeten,
Team BeursBrink
Harm van Wijk 1 maand geleden geplaatst
Het wil helaas nog niet echt met Awilco :-(
Daarom is het wel belangrijk om de trend te volgen met een objectieve indicator zoals de Trading Navigator
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 05 October 2018 om 13:47
Aantal lezers 32
Aantal reacties 9
\